Najlepšie akcie výrobcov elektromobilov v roku 2024

V tomto článku

Panasonic
ISIN: JP3866800000
|
Ticker: 6752 --- %

---
EUR
---% (1D)
1W ---
1M ---
1Y ---
Prejsť na Panasonic Akcie

Akcie elektromobilov sa dostávajú do hľadáčika mnohých investorov. Po mnoho desaťročí sa toho na automobilovom trhu dialo pomerne málo. Teraz sa však svet automobilov mení a dni klasických spaľovacích motorov sú asi zrejme spočítané. Podiel automobilov s hybridným pohonom alebo elektromotorom sa v nasledujúcich rokoch asi zrejme výrazne zvýši.

Výskumná spoločnosť Fortune Business Insights očakáva, že objem predaja na trhu e-mobility, ktorý bol v roku 2021 odhadovaný na 287 miliárd USD, dosiahne do roku 2028 výšku 1,3 bilióna USD. Okrem vozidiel sem samozrejme patrí aj infraštruktúra, ako sú nabíjacie stanice, nabíjacie káble atď.

V článku si predstavíme najlepšie akcie elektromobilov a priblížime si aktuálny vývoj v tomto odvetví.

Do roku 2035 sa podľa odhadov vyrobí až 71 miliónov elektroáut

Automobilový trh je v pohybe a počet predaných elektromobilov na celom svete sa v posledných rokoch znásobil. V roku 2021 bolo na celom svete registrovaných už 6,7 milióna elektromobilov (medziročne +108 %). Podiel novo registrovaných elektromobilov ale predstavoval celosvetovo iba približne 9 %. Ich podiel však rýchlo rastie.

Len v prvom štvrťroku 2022 vzrástol celosvetový predaj medziročne o tri štvrtiny na 2 milióny vozidiel. V Európe majú elektroautá vrátane hybridov už 19% podiel na trhu, čo je v neposlednom rade spôsobené vysokými štátnymi príspevkami.

Podľa nemeckého centra pre výskum solárnej energie a vodíka “Zentrums für Sonnenenergie- und Wasserstoff-Forschung” (ZSW), bude na konci roka 2021 na cestách po celom svete jazdiť približne 17,4 milióna elektromobilov, z toho 8 miliónov v Číne a 2 milióny v USA. Nasleduje Nemecko s 1,7 milióna a Nórsko s 500 000 elektromobilov. Podľa správy Bloomberg (Electric Vehicle Outlook 2021) sa očakáva, že do konca roka bude na cestách 26 miliónov vozidiel.

Chcete získať zadarmo tipy na zaujímavé akcie?

Odoberajte pravidelný týždenný akciový newsletter Breakout Trader. Každý týždeň tip na obchodovanie štyroch svetových akcií.

    • Toto pole je pre validačné účely a mal by zostať nezmenený.

Potom, čo bol v roku 2016 zaregistrovaný iba 1 milión elektrických a hybridných automobilov, ide o značný nárast, ktorý prekonal všetky predchádzajúce prognózy. Výhľad agentúry Bloomberg z roku 2016 predpovedá do roku 2035 71 miliónov vozidiel. Podľa najnovších odhadov sa zdá, že tento cieľ bude dosiahnutý už v roku 2025, teda o neuveriteľných 10 rokov skôr.

Téma e-mobility je na vzostupe na všetkých úrovniach: Okrem elektromobilov patrí do tohto odvetvia aj eBike, eScooters, elektrické motocykle, úžitkové vozidlá a autobusy.

Vzhľadom na rast odvetvia e-mobility sa výrazne zvyšuje aj dopyt po batériách a surovinách, ktoré sú na ich výrobu potrebné, ako je lítium alebo kobalt. V tomto článku sa pozrieme na odvetvie elektromobility. Následne vám predstavíme akcie 3 firiem podrobnejšie.

Tesla dosiahla s Modelom 3 veľký prelom

Priekopníkom elektrickej mobility je spoločnosť Tesla, ktorú v roku 2003 založil Elon Musk. Hoci spoločnosť vždy sprevádzala kritika a skepsa, po niekoľkých prevádzkových krízach a oneskoreniach Tesla zrejme zvládla prekonať najväčšie prekážky. S modelom 3 úspešne uviedla na trh relatívne dostupný elektromobil pre strednú triedu. V roku 2021 sa Tesle podarilo predať 936 000 elektromobilov. Pre rok 2022 sa už očakáva predaj 1,5 milióna vozidiel.

Očakáva sa, že dojazd vozidiel Tesla sa v strednodobom horizonte zvýši na 650 km na jedno nabitie. Veľkí výrobcovia automobilov s väčšou či menšou razanciou nasledujú ich príklad a vyvíjajú vlastné elektrické modely. Napriek určitému oneskoreniu bol v roku 2020 predstavený VW ID3, prvý konkurencieschopný elektromobil nemeckého výrobcu vhodný na každodenné použitie. Do konca apríla 2022 bolo objednaných už 154 000 vozidiel.

Volkswagen realizuje investičný plán v hodnote 73 miliárd

Wolfsburská spoločnosť začala intenzívne investovať do trhu s elektromobilmi zhruba pred štyrmi rokmi. Na konci roka 2020 po zasadnutí dozornej rady spoločnosť oznámila, že v nasledujúcich piatich rokoch investuje ďalších 73 miliárd EUR do rozvoja elektromobility, hybridných technológií a digitálnych softvérov. Oproti minulému päťročnému plánu sa tak suma zvýšila o ďalších 13 miliárd EUR. Po modeli ID3 bolo na začiatku roku 2021 predstavené prvé elektrické SUV ID4.

Ďalšie modely, vrátane modelov ostatných značiek skupiny, budú nasledovať. Len za prvé tri mesiace roku 2022 predal Volkswagen približne 99 000 elektromobilov. Ešte lepším predajným číslam však zabránili problémy s dodávkami v celom odvetví. Podľa generálneho riaditeľa VW Herberta Diessa je len v západnej Európe 300-tisíc nevybavených objednávok.

Spoločnosť tiež vykonala veľké investície v oblasti automobilového softvéru vo výške 27 miliárd EUR.

“V najbližších niekoľkých rokoch bude dôležité zaujať vedúce postavenie aj v oblasti softvéru pre vozidlá.”

Herbert Diess

Vedenie wolfsburského koncernu je presvedčené, že do roku 2029 bude schopných predať približne 26 miliónov čisto elektrických vozidiel. V Číne, ktorá je so 40 % podielom na predajoch najdôležitejším trhom Volkswagenu, sa však predaj elektromobilov zatiaľ zastavil. Elektroautá od čínskych automobiliek sú totiž zákazníkmi lepšie prijímané.

Čína sa zameriava na zákaz spaľovacích motorov a zavádza kvóty pre elektromobily

Čína je považovaná za priekopníka v oblasti elektromobility. Trh s predajom New Energy Vehicles (NEV) už v roku 2018 dosiahol hranicu 1 milióna vozidiel. Po 1,3 milióna kusov v roku 2020 vzrástol predaj vozidiel NEV v roku 2021 o 154 % na 3,3 milióna vozidiel.

Jedným z dôvodov je oznámenie tamojšej vlády ohľadom zákazu spaľovacích motorov. Konkrétny dátum zatiaľ nie je známy, ale odborníci predpokladajú, že by to mohlo byť najneskôr v roku 2035 alebo 2040. Do tej doby bude okrem kvót pre výrobcov elektromobilov pravdepodobne prijatých mnoho ďalších opatrení, aby sa na čínske cesty čo najrýchlejšie dostalo čo najviac elektromobilov.

Už v roku 2018 muselo byť osem percent automobilov predávaných v Číne elektrických. V roku 2022 bude kvóta predstavovať už 16 %. O zákaze spaľovacích vozidiel uvažujú aj niektoré ďalšie krajiny. Napríklad v Holandsku majú byť benzínové autá zakázané od roku 2030, vo Veľkej Británii a americkej Kalifornii od roku 2035 a vo Francúzsku a Kanade od roku 2040.

Budúcnosť elektroaút závisí od rozvoja potrebnej infraštruktúry

To, ako rýchlo sa elektroautá skutočne presadia, priamo súvisí s existujúcou infraštruktúrou. V prieskume vykonanom inštitútom Forsa považovalo 90 % respondentov dobre rozvinutú nabíjaciu infraštruktúru za rozhodujúci základný predpoklad pre nákup elektromobilu.

Približne 80 % účastníkov si tiež praje dojazd nad 500 km a žiadne alebo len malé cenové rozdiely v porovnaní so spaľovacími automobilmi. Je len otázkou niekoľkých rokov, kedy elektromobilita vytlačí benzínový motor ako štandard.

Loading ...
Meno spoločnosti ISIN Symbol Mena Tržná kapitalizácia 1D 1W 1M 6M 1Y YTD
XPENG US98422D1054 XPEV USD 9,71 -3,77 % -6,22 % 19,35 % 50,84 % -31,32 % -14,19 %
Panasonic JP3866800000 6752 EUR 22,85 -1,48 % 3,60 % 17,90 % 17,12 % -4,12 % 3,60 %
Li Auto US50202M1027 LI USD 20,51 0,91 % 3,76 % -8,16 % -6,83 % -45,18 % -38,04 %
Varta DE000A0TGJ55 VAR1 EUR 0,10 -1,63 % -14,05 % -38,01 % -80,70 % -89,95 % -88,88 %
NIO US62914V1061 NIO USD 7,27 -0,86 % 0,43 % -11,30 % -12,31 % -40,64 % -48,95 %
BYD CNE100000296 BY6 EUR 35,52 -0,87 % -2,85 % -5,34 % 21,75 % 10,19 % 28,74 %
Tesla US88160R1014 TSLA USD 1.110,68 2,14 % 4,77 % 56,77 % 94,97 % 46,86 % 39,24 %

Akcie výrobcov elektromobilov v roku 2022

Okrem Tesly existuje mnoho ďalších výrobcov elektromobilov a batérií, ktorí obzvlášť silne profitujú z nástupu elektrických pohonov. V nasledujúcej tabuľke nájdete zoznam 10 akcií spojených s elektromobilitou pre rok 2022. V nasledujúcom texte si predstavíme tri z týchto spoločností.

Akcie BYD (BY6): Druhý najväčší výrobca elektromobilov na svete

Spoločnosť BYD je nielen jedným z najväčších svetových výrobcov elektromobilov, ale aj najväčším výrobcom dobíjacích batérií a ďalších riešení pre ukladanie energie. Tie sa používajú predovšetkým v mobilných telefónoch, ale aj vo vlastných elektromobiloch. Zhotovujú tiež inovatívne riešenia na skladovanie elektriny v elektrárňach a domácnostiach.

Vzhľadom na to, že dopyt po batériách a riešeniach pre skladovanie energie bude v nadchádzajúcich rokoch vďaka rozmachu elektromobilov pravdepodobne aj naďalej stúpať, čaká spoločnosť, ktorá je kótovaná na hongkonskej burze, skvelé obdobie. Spoločnosť dostala názov podľa skratky “Build Your Dream.” Jej zakladateľ Wang Chuan-Fu má ambiciózny cieľ, kedy chce dosiahnuť obrat viac ako 150 miliárd USD. V porovnaní s rokom 2021 by to znamenalo päťnásobný nárast.

BYD bojuje s konkurenčnou Teslou o pozíciu jednotky na trhu s elektromobilmi

V roku 2020 BYD stratila v priamom súboji s konkurenčnou spoločnosťou Tesla. Obe spoločnosti majú na celosvetovom trhu s elektrickými autami takmer dvojciferný podiel. Vďaka obrovskému domácemu trhu dokázala spoločnosť BYD aj v roku 2018 predať približne o 5 000 elektromobilov viac ako konkurenčné Tesla a trikrát za sebou tak získala titul najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete. V roku 2019 však Tesla získala korunu späť a teraz vedie pred BYD s výrazným náskokom. V roku 2021 predala Tesla približne 936 000 elektromobilov. BYD dosiahol v rovnakom období predaja len niečo málo cez 600 000 vozidiel – vrátane hybridných modelov.

Týždenný graf BY6
Týždenný graf akcie BY6 od januára 2018 do decembra 2022. Zdroj: Trader Workstation (14. 12. 2022)

Na rozdiel od spoločnosti Tesla má však BYD oveľa širšiu ponuku produktov. Zatiaľ čo Tesla má v ponuke stále len šesť modelov, BYD má osem elektromobilov, tri hybridné vozidlá a šestnásť elektrických úžitkových vozidiel a autobusov. Firma je silná najmä v oblasti elektrických autobusov. Podľa spoločnosti IAA Transportation jazdí v Číne až 95 % všetkých elektrobusov na svete. Celkovo je v Číne už asi 20 % autobusov MHD na elektrický pohon a tento trend má stúpajúcu tendenciu. Viac ako 70 000 z nich pochádza od spoločnosti BYD. Autobusy BYD však už jazdia aj mimo domáceho trhu. Napríklad v USA, Veľkej Británii, Taliansku a Škandinávii.

BYD a nové predajné rekordy v roku 2021

V roku 2021 sa predalo takmer 600 000 kusov. Ide o približne o štyrikrát viac vozidiel s elektrickým pohonom ako so spaľovacím motorom. V roku 2022 možno očakávať nové predajné rekordy, pretože už teraz sa každý mesiac predá približne 100 000 elektromobilov. K tomu výrazne prispieva aj nový elektrický sedan Han. Prémiové vozidlo s dojazdom viac ako 600 km výrazne výrazne konkuruje Modelu S od značky Tesla. A za oveľa nižšiu cenu. Niet divu, že sa tento model predáva veľmi dobre a už po niekoľkých mesiacoch sa dostal do prvej desiatky najpredávanejších vozidiel s elektrickým pohonom v Číne.

V novembri 2021 sa prvýkrát predalo viac ako 10 000 modelov vozidla Han za jeden mesiac, a to 12 841 kusov. Spoločnosť BYD má v súčasnej dobe na čínskom trhu s elektromobilmi silný 18 % podiel.

Akcie BYD: Spoločnosti od začiatku veria aj Warren Buffett

V roku 2008 sa vstup BYD na trh dostal na titulné stránky novín, keď do spoločnosti vstúpila investorská legenda Warren Buffett. Investičná spoločnosť Berkshire Hathaway získala podiel v spoločnosti BYD vo výške približne 8,25 %, tj 225 miliónov akcií, za cenu približne 8 HKD za akciu. V tom čase sa spoločnosť zaoberala predovšetkým výrobou batérií do mobilných telefónov, ale už plánovala vstúpiť do oblasti elektromobility. Po divokej jazde na horskej dráhe sa dnes cena pohybuje okolo 293 HKD, tj 37,50 USD, takže investícia má po zhruba štrnástich rokoch hodnotu dobrých 8,4 miliardy USD.

Toyota a BYD budú vyrábať elektromobily spoločne

Od roku 2020 spolupracujú japonská automobilka Toyota a BYD na vývoji batérií a elektromobilov prostredníctvom novozaloženého spoločného podniku BYD Toyota EV Technology. Konkrétne sa plánuje uvedenie plne elektrických sedanov a SUV na čínsky trh pod značkou Toyota. Japonská automobilka si stanovila cieľ predať do roku 2025 približne 5,5 milióna elektrických a hybridných vozidiel. 4,5 milióna vozidiel má byť vybavených hybridným pohonom, zvyšné vozidlá majú byť poháňané čisto elektricky pomocou batérií alebo palivových článkov. Toyota dúfa, že s BYD po boku dosiahne tieto ambiciózne ciele.

Akcie Panasonic (6752): Od skupiny vyrábajúcej elektroniku k dodávateľovi elektromobilov?

Hoci spoločnosť Panasonic mnohí stále vnímajú ako výrobca televízorov a stereosystémov. Budúcnosť spoločnosti však z veľkej časti spočíva v elektromobilite. V súčasnej dobe sa spoločnosť zameriava na oblasť spotrebnej elektroniky, systémové riešenia a komponenty pre priemyselných zákazníkov. Automobilový priemysel (palubná elektronika, digitálne kokpity, informačné systémy, batérie) je jednou z najdôležitejších a najrýchlejšie rastúcich oblastí podnikania.

Týždenný graf 6752
Týždenný graf akcie 6752 od januára 2018 do decembra 2022. Zdroj: Trader Workstation (14. 12. 2022)

Panasonic zaujíma vedúce postavenie na trhu s batériami a akumulátormi pre elektromobily

Trh s lítium-iónovými batériami, ktoré Panasonic ako popredný dodávateľ vyrába v rýchlo rastúcom množstve, porastie podľa prognóz po roku 2021 ročne o 17 %. Rastúci dopyt po akumulátoroch a batériách je okrem iného spôsobený rastúcim počtom solárnych a veterných projektov. Elektromobily sú zďaleka najrýchlejšie rastúcim segmentom. Konieckoncov, batérie sú z hľadiska hodnoty základom všetkých elektromobilov. Spoločnosť Panasonic je s viac ako tretinovým podielom na trhu nesporným lídrom pred čínskou skupinou BYD Group, ktorá má necelú pätinu. Tretia v skupine je juhokórejská spoločnosť LG Chem s celosvetovým trhovým podielom približne 10 %.

Panasonic vyrába dôležité komponenty pre významných výrobcov automobilov

Dcérska spoločnosť Panasonic Automotive Systems Company of America vyvinula takzvanú platformu ePowertrain pre elektromobily. Systém, ktorý zahŕňa elektromotor, nabíjačku a menič, najdôležitejšie komponenty pre elektrický pohon, bol vyvinutý pre významných svetových výrobcov automobilov. Platforma ePowertrain sa ďalej rozširuje, takže systém je možné použiť aj pre elektrobicykle.

Panasonic spolupracuje s Tesla na továrni Gigafactory

Panasonic investoval celkom 1,6 miliardy dolárov do výstavby Gigafactory na výrobu elektromobilov v Nevade. Stali sa tak sTeslou partnerom v oblasti lítium-iónových batérií. Spoločný podnik na výrobu batériových článkov v súčasnosti dosahuje zisk. Spolupráca bola preto predĺžená o ďalšie tri roky a analytici predpokladajú, že kapacita Gigafactory v Nevade bude výrazne rozšírená.

Okrem toho sa intenzívne pracuje na novej batérii s vyšším dojazdom a dlhšou životnosťou. Jej skúšobná výroba mala podľa správ prebehnúť už v roku 2021. Prvé batériové články s označením 4680 z pilotnej linky otvorenej v máji už boli dodané spoločnosti Tesla. Sériová výroba nových batériových článkov sa má začať v marci 2023 v japonskom závode Panasonic Wakayama. Následne bude výroba prebiehať aj v Severnej Amerike. Nová lítium-iónová batéria má päťnásobne prekonať kapacitu predchádzajúcich batérií inštalovaných v modeloch Tesla. Z cenových dôvodov sa však nové batérie budú spočiatku používať iba v drahších modeloch Tesla.

Továreň na batérie v Číne a partnerstvo s Toyotou

V súčasnej dobe sa automobilová divízia spoločnosti Panasonic podieľa na tržbách skupiny už z 20 %. A tento trend má stúpajúcu tendenciu. Cieľ zvýšiť tržby v tejto oblasti zo sumy zodpovedajúcej 13 miliardám EUR v roku 2017 na najmenej 19 miliárd EUR do roku 2021 sa však s 15 miliardami EUR zjavne nepodarilo splniť. Tretinu automobilovej divízie tvoria autobatérie, ktoré už teraz tvoria viac ako polovicu celkového predaja batérií spoločnosti Panasonic. Aby spoločnosť znížila svoju závislosť na Tesle v tejto oblasti, postavila v Číne novú továreň na batérie, z ktorej bude dodávať čínskym výrobcom automobilov. Okrem toho bola dohodnutá úzka spolupráca so spoločnosťou Toyota na vývoji nových batériových technológií.

Akcie VARTA (VAR1): Nemecký výrobca batérií s inováciami v oblasti e-mobility

VARTA je tradičná popredná skupina výrobcov batérií so sídlom vo Švábskom Albe. Spoločnosť bola založená v roku 1887. Po rozpade skupiny v 90. rokoch av roku 2000 vstúpila VARTA AG v roku 2017 opäť na burzu. Pri IPO za 17,50 EUR bola spoločnosť ocenená na 670 miliónov EUR.

Svetová jednotka na trhu malých batériových článkov

Dve dcérske spoločnosti VARTA Microbattery GmbH a VARTA Storage GmbH vyrábajú mikrobatérie, dobíjacie batérie a riešenia na skladovanie energie pre širokú škálu aplikácií a trhov koncových zákazníkov. Napríklad v prípade batérií do načúvadiel je VARTA jasnou technologickou jednotkou na svetovom trhu. V prípade dobíjacích batérií do bezdrôtových slúchadiel je firma tiež na dobrej ceste k medzinárodnému prvenstvo. Výkonnosť článkov je oveľa vyššia ako u konkurencie av posledných rokoch sa zvýšila o +20 % až +30 %. Na tento účel sa používajú extrémne tenké materiály a grafit je čiastočne nahradený kremíkom. Dopyt po akumulátoroch a batériách spoločnosti je tak vysoký, že dochádza k masívnemu rozširovaniu výrobných kapacít. Naposledy bola za približne 100 miliónov EUR kúpená divízia spotrebných batérií americkej skupiny Energizer. Spoločnosť nezostáva výhradne pri malých batériách.

Týždenný graf VAR1
Týždenný graf akcie VAR1 od januára 2018 do december 2022. Zdroj: Trader Workstation (14. 12. 2022)

Nemecká nádej v súťaži batérií s Áziou

Spoločnosť VARTA teraz obracia svoju pozornosť k automobilovému priemyslu. Nemecká vláda chce podporou výroby batérií v Nemecku pomôcť rozvoju elektromobility. Nemeckí výrobcovia automobilov by tak naďalej nemuseli byť závislí od ázijských dodávateľov batérií. Zvýšenie cien, obmedzenie dodávok alebo vývozné clá by mohli nemeckému automobilovému priemyslu uškodiť.

Na podporu nemeckej výroby batérií sú k dispozícii dotácie vo výške 1,5 miliardy EUR, o ktoré VARTA požiadala. Nakoniec sa stala jedným z víťazov a teraz spolupracuje so spoločnosťami BASF, BMW, Opel a Umicore na výskume nemeckých batériových článkov. Spoločnosť už sama vyvinula veľké lítium-iónové okrúhle články pre elektrické vozidlá. Pilotná výroba takzvaných článkov V4Drive bola už zahájená v sídle spoločnosti v Ellwangene. Sériová výroba s výrobnou kapacitou najmenej 2 GWh sa má začať za necelé dva roky.

Obrovský trhový potenciál pre batérie do elektroáut

Trh s batériovými článkami pre elektromobilitu má obrovský potenciál. Len spoločnosť Daimler si nedávno objednala u ázijských výrobcov batériové články v hodnote 20 miliárd EUR. Cieľom spoločnosti VARTA je presadiť Nemecko ako miesto pre výskum a výrobu batériových článkov pre elektromobily. Aby tak VARTA dokázala obstáť v ázijskej konkurencii.

VARTA a plánovaný rast

V roku 2021 dosiahla spoločnosť nárast tržieb o +4 % na 903 miliónov EUR a zisk pred zdanením vo výške 177 miliónov EUR (+33 %). Zisk na akciu vzrástol o +32 % z 2,36 EUR na 3,12 EUR na akciu. Vzhľadom na rastúci počet nevybavených objednávok spoločnosť naďalej výrazne rozširuje svoje kapacity a investuje do nových výrobných liniek. Analytici očakávajú za bežný rok 2022 zisk na akciu vo výške 2,61 EUR (-16 %) pri tržbách 961 miliónov EUR (+6 %). V nadchádzajúcom finančnom roku by sa potom mal dosiahnuť zisk vo výške 2,93 EUR (+12 %) pri tržbách 1,06 miliardy EUR (+7 %).

Obchodujte akcie elektromobilov prostredníctvom LYNX

Obchodujte za priaznivé poplatky s najrôznejšími finančnými inštrumentmi ako sú akcie, ETF, futures, opcie, CFD a forex. Ďalej pre vás pravidelne pripravujeme naše týždenné investičné newslettre a vysielame vzdelávacie webináre. Prostredníctvom LYNX získate prístup k profesionálnym obchodným platformám.

Chcete previesť zahraničné ceny akcií alebo ceny ETF na eurá? Potom použite prevodník mien. Navyše pre vás pravidelne zverejňujeme aktuálne obchodné príležitosti na trhu a novinky zo sveta investícií v rámci Investičného portálu. V prípade akýchkoľvek otázok môžete bezplatne využiť našu klientsku podporu.

Prečítajte si tiež:

Použité zdroje:

PROBST, W. Megatrend Elektroauto: Die besten Elektromobilität-Aktien und Batterie-Aktien 2022. LYNX [online]. Vydané 2. 6. 2022 [cit. 14. 9. 2022]. Článok nájdete tu.

Najlepšie a najhoršie akcie významných indexov

Ktoré akcie hlavných indexov v poslednom čase najviac vzrástli a ktoré klesli? Aké sú najlepšie akcie v roku 2024? Ktoré cenné papiere dosiahli za posledných 5 rokov najlepšiu výkonnosť a ktoré naopak zaznamenali prepad? Spoznajte najlepšie a najhoršie akcie podľa ich cien pri týchto indexoch: DAX, MDAX, Euro Stoxx 50, Dow Jones, Nasdaq 100.


Najlepšie a najhoršie akcie významných indexov

Ktoré akcie hlavných indexov v poslednom čase najviac vzrástli a ktoré klesli? Aké sú najlepšie akcie v roku 2024? Ktoré cenné papiere dosiahli za posledných 5 rokov najlepšiu výkonnosť a ktoré naopak zaznamenali prepad? Spoznajte najlepšie a najhoršie akcie podľa ich cien pri týchto indexoch: DAX, MDAX, Euro Stoxx 50, Dow Jones, Nasdaq 100.